Monté


(Elliot)


Arnie har vi ridit idag.
Himla go häst som trots sin storlek är übersnäll och skoj att rida.

Vi red till deras ridbana, jag började rida han. Han var glad och nyfiken.
Travade han först lite lugnt och sedan var jag ju tvungen att testa hur snabbt en montéhäst kan springa, höhö..

Fart hade han då! Fast jag misstänker att han kan springa ännu snabbare än sådär.

Emilia och jag ska träna han i monté, och springer han in pengar fårn vi 10%. Lättförtjänta pengar, speciellt när man får göra något roligt :)

Han kom till dom eftersom han inte kunde prestera på banan, pga. stress. Vi ska ''leka'' med han och få han att tycka det är roligt. För springa, det kan han.

Sötpollen.



Här hänger jag på deras andra häst, Elliot. Han är bara riden någon gång, men var himla duktig.

//Emma

Kommentarer
Postat av: emelie

Monté är as kul att rida! Fast man får lite ont i benen efter ett tag x'D

2011-04-29 @ 15:49:37
URL: http://basjkir.blogg.se/

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0