Jag har blivit intervjuad!

På skolan jag går på har vi tillval, och ett jag har är att skriva en tidning. Bästa Madde har gjort en intervju med mig, som ni ska få läsa :)

''Intervju med en kaninhoppare

Är du intresserad av kaninhoppning?
Vår reporter Madelene har träffat Emma som håller på med sporten.
Såhär berättade hon:
Jag har varit intresserad av kaniner i drygt ett år, och är  fortfarande
nybörjare även fast jag lär mig mer för varje dag.
Hennes kanin heter Bella Notte och är en ganska stor svartbrokad
dvärgvädur och väger runt 2,7kg.
Såhär berättade hon om hur hon motionerar henne:
Jag går på selpromenader och hoppar, på somrarna går hon i hagen och
ibland får hon gå lös, jag tränar hon ungefär 1gång varje/varannan vecka.
Men det beror på när jag ska tävla annars får komma ut i selen.
Vart brukar du tävla henne och i vilken klass?
Jag bruka tävla  hon i lätt klass där det är 30cm i höjden och 40cm långt,
jag tävlar hon på min hemmaklubb men i år ska jag försöka tävla i andra
klubbar också.
Vart brukar du köpa selarna?
Jag brukar köpa dom på rabbi-it.se.
Hur ofta måste buren städas?
Jag städar toaletterna varje dag, och hela buren 1 gång/vecka.
Brukar du bada din kanin?
Ibland på sommaren, när hon är riktigt smutsig. Men hon sköter tvättningen
själv.
Har du planer på att köpa fler kaniner?
Ja, 9 April flyttar en liten kille hem till mig, Snöflingans Magnum
Temptation.
Kommer Tempe och Bella att gå ihop?
-Nej, det kommer dom inte. Tempe kommer att bo i en bur i kaninboden
medans Bella och hennes syrra bor i en annan bur. Annars blir det bebisar.
Kommer du hopptävla Tempe något?
Ja jag köpte han för det,  När han blir 4 månader så är det dags för
första hopptävlingen.


Tack för att jag fick intervjua dig och din kanin.
Av: Madelene Persson.''
Var riktigt skoj att bli intervjuad, hihi :)
  Dessutom fick söta Bella vara med på bild. Så tack Madde för att du intervjuade mig.

//Emma


Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0