Hur bygger man hinder?

Att bygga egna kaninhinder är roligt och inte så svårt. Men det är viktigt att du är noga och tar det lugnt.
Tro mig!

Använd bra utomhusfärg så klarar hindren regn och håller bättre. Du vill väl bygga hinder som håller i många år?
Mät ordentligt och se till att du sågar rakt. Skruva ihop hindret ordentligt och se till att märlorna sitter bra. Då får du ett snyggt hinder.

Mått:
Lätt: Höjd: 30 cm. Längd: 45 cm.

MSV*: Höjd: 38 cm. Längd: 80 cm.

Svår: Höjd: 45 cm. Längd: 80 cm.

Elit: Höjd: 50 cm. Längd: 80 cm.

Märlorna jag använder köper jag från en byggaffär, dom går under namnet krämpor. Billiga och hyfsat bra. Vill du ha specialanpassade märlor till hinder kan du köpa det här, men det blir mycket dyrare.

Bommarna jag använder är elrör, dom kostar ca 15:-/2m så speciellt dyra är dom inte. Enda nackdelen är att dom är gula, men dom går att måla vita.

Lycka till!


Brunnen.


Lilla blå.


Stigande hinder. Halva köpt från djuraffären, halva hemmabyggt (;)
Rättuppstående. Inte våran vattengrav.


Trea.


Tvåa. (Den alla bygger upp)

Vi var inte noga med våra hinder, och det är därför jag uppmanar er att vara det!
Jag kommer nämligen tillbringa den här dagen med att laga hindren, eftersom dom inte hållde.

//Emma


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken byggaffär köper ni allt på?

2011-04-23 @ 16:00:05
URL: http://ezmiez.se

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0