Hemma!

Så nu är jag hemma. Fast jag kom hem för en stund sen men passade på att ladda in bilderna som Emelie fotade idag medans hon var här.

Emelie höll en liten lektion för mig, hon gav mig tips och sånt. Thea var lite konstig i munnen idag men när jag hade stöd på yttertygeln så gick det super. Vi tränade inridningar det gick bra, fast ibland vill hon backa i halten. Sedan ökad trav som gick superdåligt, så fort jag började öka så tänkte Thea:
- Jippi galopp!!!
Ja så det måste vi träna jättemycket på, jag red lätt men det hjälpte inte speciellt mycket. Sedan körde vi ökad galopp, den gick bättre men jag måste släppa lite mer på tygeln så hon kan sträcka ut lite mer, jag trodde att hon skulle bli svår att stanna efteråt men hon va jättesnäll :D. Vi tränade lite skänkelvikning, det gick sådär, ibland gick det och ibland blev hon för böjd. I galoppvolterna sköt hon gärna ut baken så där måste jag hjälpa henne så att den kommer på plats.

Men hon blev finare mot slutet. Men men nu är det bara att träna på!

Hehe, på vägen hem skulle jag och Emelie skynda oss till bussen, vi har en bit att gå eftersom den bussen gick inte den tid vi var klar. Emelie som är superförkyld kunde inte springa så mycket så vi sprang lite och sen gick vi fort. Om vi missade bussen var vi tvungen att vänta 30 minuter, sedan när vi börjar närma oss så hör jag bussen och skriker:
-Spring!!!
Då börjar vi kuta men sedan åker bussen förbi oss efter ett tag, så då skrek vi:
-Faaaaaaan
Då saktade vi in. Men sedan så stannar bussen så då skriker jag:
- Den stannar, så spring!!!!!
Då börjar vi kuta och vi hann faktist på bussen:D



En bild från idag, 

Emelie har fotat alla bilder ©

Mer bilder kommer sen, men nu måste jag städa kaninburen.

//Sara




Kommentarer

Här kan du lämna dina åsikter och frågor till oss. Vi godkänner kommentarerna efter att vi har svarat på dom. Du kan också kontakta oss på mejlen : [email protected]. :

Har du ett namn?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

För att kunna besöka din blogg/hemsida:

Nå, vad ville du säga? ♥

Trackback
RSS 2.0